po napełnieniu klima przestała działać
Zwiń
X
-
po napełnieniu klima przestała działać
Witam
Mam mały problem związany z klimą. Dzisiaj rano jeszcze działała. Zaprowadziłem auto do mechanika w celu napełnienia i odgrzybienia. Okazało się, że czynnika mam tylko 240g, uzupełnili mi do wymaganego poziomu ponad 500g. I tu powstał problem, klima przestała działać. Mechanik stwierdził, że padł kompresor. Ale po uzupełnieniu? Nie rozumiem, czy to faktycznie mógł być problem usterki?
-
-
Awaria nastąpiła u niego? Był przy tym jak klima przestała działać? Jeśli tak - a nie wyobrażam sobie wyjazdu od klimiarza bez sprawdzenia działania układu - to masz uzasadnione prawo domagać się od pana usunięcia usterki. Bo uszkodził instalację w czasie serwisowania. Chyba, że padło po wyjeździe od niego, to masz pecha.
Sprawa będzie cię kosztowała nerwów, ale jeśli faktycznie w czasie wykonywania prostej usługi serwisowania klimy został uszkodzony element układu - to mechanik płaci, albo naprawia. Musi mieć to wkalkulowane w koszty. Jego ryzyko. Powinien ci dać wydruk z maszyny. Tam będziesz miał parametry sprawnego - jeszcze wówczas - układu.
Komentarz
-
-
Rano jak odstawiałem auto klimadziałała. W międzyczasie zadzwonił mechanik, że po napełnieniu klima nie chce się załączyć. Po ściągnięciu miałem 240g czynnika i 29ml oleju. Mechanik uzupełnił do 525g czynnika, reszta parametrów z wydruku niewiele ni mówi. VAKUUM min. 15, mMB. 1. OL EINFULLUNG 10ml. UV-EINFULLUNG 7ml. Możliwe, że coś uszkodził, jak rozwiązać sprawę? Proszęo o podpowiedź :-)
Komentarz
-
-
strumyk81, poczytaj o ilości zalanego nowego oleju wraz z czynnikiem i o elektrozaworze sterującym http://www.klimatyzacja-samochodowa....a-samochodowa/ Może tu jest problem.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
strumyk81, z ciekawostek dropsa wcześniejszy 'serwis AC' kiedy miałeś :?:kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Dla mnie tłumaczenia serwisanta ,,panie napuściłem i nie działa'' są nie do przyjęcia. Nawet jeśli to nie jego wina - zbieg okoliczności - to niestety bierze to na klatę. Oddałeś sprawny układ klimatyzacji - odebrałeś niesprawny. Sprawa jest prosta. Naprawia. Albo przywraca stan ,,sprzed serwisowania''. Byle klima działała. Nie możemy się godzić na to by mechanicy - czy innej maści ,,fachowcy'' uszkadzali powierzony im sprzęt. Są od tego polisy OC warsztatów, że już nie wspomnę o honorze, czy klasie usługodawcy, bo na takie słowa pewnie zrobiliby :shock: :shock: :shock:
Komentarz
-
-
Niestety tak jest że padająca sprężarka nie jest już w stanie zejść z ciśnieniem na stronie zimnej. Przed uzupełnieniem czynnika jakoś sobie jeszcze radziła (było jej łatwiej ) ale po napełnieniu do stanu normalnego schodzi do min 4,5 bara co daje 20 C. Coś tam leci ale nie zimne powietrze. Metoda to wymiana sprężarki albo ujecie czynna do stanu przed wymianą i czekanie aż padnie całkiem. Bo wtedy zejdzie z ciśnieniem np do 2 barów i na parowniku temperatura będzie trochę ponad 0 C.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Wolga85Niestety tak jest że padająca sprężarka nie jest już w stanie zejść z ciśnieniem na stronie zimnej. Przed uzupełnieniem czynnika jakoś sobie jeszcze radziła (było jej łatwiej ) ale po napełnieniu do stanu normalnego schodzi do min 4,5 bara co daje 20 C. Coś tam leci ale nie zimne powietrze. Metoda to wymiana sprężarki albo ujecie czynna do stanu przed wymianą i czekanie aż padnie całkiem. Bo wtedy zejdzie z ciśnieniem np do 2 barów i na parowniku temperatura będzie trochę ponad 0 C.
Dokładnie jest tak jak piszesz. U mnie był podobny problem, ze klima chodziła gdy czynnika było mniej, a nie włączała się lub włączała z dużym opóźnieniem gdy się go uzupełniło do właściwej ilości. Po upuszczeniu czynnika zaczynała znowu normalnie działać. Ponieważ ostatnio wystąpiły na niej nieszczelności (a dodatkowo kompresor był produkcji czeskiej, czyli największe gówno) to wymieniłem cały kompresor na francuski i problem z niedziałająca klimą przy max poziomie czynnika zniknął.Octavia II RS TDI 200/441
"Wojtek jak ostatnio depnął to buda dotarła do domu 10 minut po podwoziu" :twisted: :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez himiDla mnie tłumaczenia serwisanta ,,panie napuściłem i nie działa'' są nie do przyjęcia. Nawet jeśli to nie jego wina - zbieg okoliczności - to niestety bierze to na klatę. Oddałeś sprawny układ klimatyzacji - odebrałeś niesprawny. Sprawa jest prosta. Naprawia. Albo przywraca stan ,,sprzed serwisowania''. Byle klima działała. Nie możemy się godzić na to by mechanicy - czy innej maści ,,fachowcy'' uszkadzali powierzony im sprzęt. Są od tego polisy OC warsztatów, że już nie wspomnę o honorze, czy klasie usługodawcy, bo na takie słowa pewnie zrobiliby :shock: :shock: :shock:Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.
Komentarz
-
-
Nie. Po prostu czasem szlag mnie trafia na partactwo wszelkiej maści ,,majstrów''. W tym wielu mechaników samochodowych - mówię o tych z bożej łaski, których jest na pęczki.
Skoro tu na forum w błyskawicznym tempie dwóch ludzi ustaliło prawdopodobną przyczynę problemu to jak nazwiesz kolesia, który ,,serwisował'' klimę autorowi wątku? Bo on - jak wynika z wpisów - poza rozłożeniem rąk i komunikatem ,,nie działa'' niewiele osiagnął.
Pochwalasz takich ,,fachowców''? Dzięki akceptacji tego typu dziadostwa mamy w Polsce to, co mamy. Tylko o ty mi chodzi. O umiejętność egzekwowania PROFESJONALIZMU ( za który się płaci) lub omijania nieprofesjonalistach dziadów.
Autor wątku nie napełniał klimy ,,u Wacka na piwku pod wiatą'' tylko zapłacił pieniądze serwisowi. A to jest różnica.
I żeby była jasno - zawodowo jestem właśnie USŁUGODAWCĄ. Stąd mój wkurw na dziadostwo wokół.
Komentarz
-
-
Ja pracując w branży mam dość ludzi oszustów którzy wstawiają auto na serwis np na wymianę opon, a po wymianę wmawiają mi że powyginałem im progi podnośnikiem. A widziałem słabe progi i podnosiłem za wahacz. Takich akcji jest mnóstwo. a z klimatyzacją to nie wspominam bo było tego naprawdę dużo.
Ogólnie nie popieram partaczy i innych psedonaprawiaczy. Może to nie był serwis klimatyzacji tylko napełniacz jak na marketowych parkingach :szeroki_usmiech Troszkę może jestem już przewrażliwiony na klientów parasoli i nie do końca zrozumiałem twoją odpowiedz. Bo zrozumiałem że skoro nabił klimę i nie działa a wcześniej działała. A powodem tego jest słaby kompresor to mają to naprawić za darmo.Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.
Komentarz
-
-
Dziękuję wszystkim za pomocne informacje. Okazało się, że klima jest uszkodzona nie z winy mechanika. Usterka była taka, jaką opisał kolega Wolga85. Klima działała przy niskiej zawartości czynnika, z kolei po uzupełnieniu nie miała siły pompować. Przyczynę usterki ustalił ten sam mechanik nowy kompresor już jedzie, jutro montaż. W taki upał nie można wytrzymać w aucie
Komentarz
-
-
strumyk81, z ciekawostek dropsa
to nie jest normalne że ponad połowa poleciała w pizdu (przez 1.5roku)
w sumie przez ten brak sprężarka też poleciała w pizdu :?:kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LUKIto nie jest normalne że ponad połowa poleciała w pizdu (przez 1.5roku)O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
endryu, no to ten temat również musi ogarnąć bo jak wrzuci new sprężarkę to za 1.5 roku będzie wrzucać nową :?:kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
I niech przypilnuje by nalali mu oleju do sprężarki przed montażem (lub sprawdzili czy jest). Bo z tym serwisy mają problem. Nie ma miarodajnego systemy pomiaru ilości oleju w układzie. Jedyny pewny to rozebranie całego układu klimy wylanie wszystkiego przepłukanie i napełnienie od nowa czynnikiem i olejem. Wtedy mamy pewność jak ilość oleju jest w układzie. Dolewki są trudne do oszacowania bo nie ma jak sprawdzić jaki jest stan. Szczególnie gdy nie znamy historii auta lub po nagłym rozszczelnieniu czy wianie skraplacza. wszystko szacuje się na oko ile oleju wylaliśmy. Z drugiej strony brak oleju to śmierć sprężarki, szybsza lub wolniejsza. Nadmiar osłabia działanie klimy zwiększając spalanie i niepotrzebnie męcząc sprężarkę.
Komentarz
-
Komentarz